Friday 10 November 2017

Borang nikahku

Borang nikah...
Assalamualaikum...tinggal 42 hari lagi..
Untuk sesiapa yang bakal mendirikan rumah tangga seperti aku..this is the sop..
1.sila tahu tarikh nak nikah
2.sila pastikan belah lelaki dulu yang siap borang dia.
Kalau macam aku..
Aku isi online sbb aku n9..sidia selangor.
Lepas aku isi on9 tu dia akan bagi masa 14 hari untuk kita hantar ke pejabat agama.My future husband isi on9 untuk selangor dan dia kene dapatkan cop dan sign pejabat agama selangor serta saksi2nya.Sebelum tu sila buat ujian hiv dulu.Untuk selangor xde borang hiv.Hanya walk in dekat klink kesihatn kerajaan dan borang tu la digunakan.Okey dia buat sehari je siap borang dia.
Next aku..anta smue detail,dokumen dgn borang dia dekat pjbt agama i.Dia proses dalam 3 hari bekerja dan siap.Bagi borang yang dah lulus kepada pak imam msing2..Book masa dia..
*Kami buat ujian hiv sama2.
DOKUMEN PEREMPUAN
1.IC KAMU
2.IC FUTURE
3.BORG FUTURE
4.BORANG KAMU(SIGN BY PAK IMAM DAN WALI)
5.BORG AKUAN BUJG X PYH
6.SURG NIKAH MAK AYAH KAMU
7.IC AYAH KAMU(WALI)
8.MAUSTATIN X YAH KALO MMG ORG N9
9.SIJIL KURSUS KAHWIN
10.hiv test kamu

**rasanya itu sahaja..doakan yang baik2...semoga jodoh kita berpanjangan ..amin..waiting for 22.12.2017😀😀😊😁😁😊😀😁😀

No comments:

Post a Comment